Mijn werkwijze

1. Persoonlijke mentale begeleiding

Golf, the mental game……
Als geen andere sport laat golf je de meest uiteenlopende emoties ervaren. Van pure extase tot wanhoop en woede. Laat de laatste twee niet de overhand krijgen!

Golf is naast techniek vooral een mentale sport; een concentratiesport. Een sport waarbij gedachten de vrije hand kunnen krijgen omdat veel tijd wordt doorgebracht met lopen, wachten en zoeken. Daarnaast vergt het spel veel van het denkvermogen van de speler: strategie bepalen voor de ronde; nadenken over hoe de hole gespeeld moet worden, beslissingen nemen over slagen en de regels hanteren, en dan ook nog in het hier-en-nu blijven!

Naast zaken waar je wel degelijk invloed op kunt uitoefenen zijn er het weer, de conditie van de baan en medespelers. Je hebt er geen invloed op, maar je moet er wel mee om kunnen gaan.

Hoe ga je in een goede ronde om met de spanning, als je op hole 16 komt? Hoe ga je om met een hole die je voortdurend slecht speelt, een ware “Angstgegner”? Kun je moeilijk  loskomen van slagen die je als negatief hebt beoordeeld? Hoe voelt het om de zo belangrijke approach naar de green te maken of de winnende putt in Matchplay?

Herken je deze situaties?

Kortom: kom je nog wel aan spelen toe? Zit de onbevangenheid, de beginnersgeest, die je ooit had, nog ergens in je? Zou toch mooi wanneer je een optimale concentratie hebt bij elke slag, en niet wordt afgeleid door negatieve gedachten die alleen maar  spanning opleveren.
Kortom: met plezier spelen, 18 holes lang.

Golf is a game you cannot win, only play
I teach you HOW to play

Ik ga met u aan de slag met het volgende stappenplan voor mentale weerbaarheid:

  1. Oriëntatie: U zet uw eerste stap
    Als intake stuur ik u een vragenlijst, die de verschillende aspecten van uw golfspel belichten. Naast techniek, fysiek, tactiek hebben de vragen merendeels betrekking op het mentale deel van uw golfspel. U vult de vragenlijst in en u stuurt mij deze toe.
  2. Doelen vaststellen: train datgene wat voor u van belang is
    U ontvangt opdrachten voor een “performance profiling” traject . Het is voor U van belang dat u inzicht krijgt in wat U zélf belangrijk vindt om te trainen. We stellen de doelen samen helder en haalbaar vast! Uw intrinsieke motivatie ( uw innerlijke drijfveer ) om te trainen wordt hierdoor groter, en de resultaten komen dan vanzelf. U houdt datgene wat u traint zelf bij in een grafiek die past bij uw trainingsdoelen.
  3. Wij gaan een persoonlijk gesprek met elkaar aan( 1,5 -2 uur) waarin we dieper ingaan op de mentale aspecten van uw golfspel.
    Optioneel: “Door de baan” ( 9 holes), tijdens het spel zelf, vraag ik u b.v. hoe u bepaalde situaties “beleeft”; of u uw aandacht kunt richten en hoe u dit doet als het er echt op aan komt in b.v. een wedstrijd.
  4. U ontvangt van mij 1 of meerdere mentale trainings-opdracht(en). De opdrachten traint u wekelijks een aantal keren, en samen houden we contact over de vorderingen; die u ook schriftelijk bij gaat houden. Persoonlijke contactmomenten blijven onderdeel uitmaken van het traject.

 

2. Begeleiding bij de online module: Golf, de mentale routine

Indien u kiest voor de online training, kunt u ook voor extra feedback en persoonlijke begeleiding  kiezen. U koopt dan ook de E-contact module. Bij ieder gewenst hoofdstuk uit de module kunt mijn hulp inroepen voor de totale tijd van 45 minuten.

Prijs: € 69,95 inclusief BTW